OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kuj železo, dokud je žhavé, aneb třes s oslem, dokud z něj chechtáky padají! Toto rčení mě napadlo hned při první písni nového alba LULACRY a vydrželo mi to až do konce. Severští rockeři vsadili na jistotu a o něco nového se příliš nesnažili. Tu jistotu představuje chytlavý a melodický hard rock. Jejich nové album „Crucify My Heart“ však za zmínku na stránkách MM stojí, neb oproti svému předchůdci zase tak úplně beze změn není.
Finští LULLACRY se do širšího podvědomí dostali svým úspěšným albem „Be My God“, na kterém předvedli vcelku povedený, svižný hard rock s pěknými melodiemi. Mikrofonu se ujala sympatická (pochopitelně myšleno hlasově) blondýna Tanja. A právě za mikrofonem se udála hlavní změna na novém počinu, Tanja odešla (můj soukromý odhad je, že si ta drsně se tvářící blondýna začala něco s kytaristou...) a na její místo přišla zrzavá … Tanja. Tanja I sice nebyla zrovna excelentní zpěvačkou, ale měla docela zajímavý, nakřáplý hlas, který se k hudbě LULLACRY hodil. Tanja II je nejen průměrná, ale její sladký dívčí hlas je i dost nezajímavý. De facto je to takto i s hudební náplní novinky. Album „Be My God“ si i přes značnou chytlavost udrželo i příjemně syrový zvuk. „Crucify My Heart“ je až moc uhlazené. Sice je to rytmicky stále tentýž těžký rock, ale již to zní spíše jako popík. Touha zalíbit se širším masám převládla.
Zpěvačka sice zklamala, nicméně alespoň kytaristi se od posledního alba trochu přiučili. Dříve dost monotónní riffy, které však i na novém počinu zůstávají, jsou doplněny o sólové vsuvky a hlavně basa je citelněji lépe slyšet. Hudebně ukřižované srdce zní vyspěleji, ale to je asi tak vše. Po pár skladbách se už pocitu Deja Vu nezbavíte. Je to stále ta samá písnička, variace jsou jen kosmetické. Pozitivní stránkou budiž, že nové album si uchovává chytlavost předchozího počinu a alespoň jako pozadí k nějaké činnosti se docela dobře poslouchá.
„Crucify My Heart“ je průměrný počin. Hudba, kterou jsme již slyšeli mnohokrát, a to i v lepším provedení. V zemi původu se sice krátce po vydání deska ocitla na docela zajímavém místě v žebříčku prodejnosti, ale zdejšího posluchače zaujme jen ztěží. Zvláště díky tomu, že ze země tisíce jezer jsme zvyklí na větší klenoty (kolega Reaper by mohl vyprávět). Kdyby se Vám přesto zachtělo zjistit, co že to ty LULLACRY jsou vlastně zač, doporučuji album předchozí.
4 / 10
1. Alright Tonight
2. Crucify My Heart
3. Don't Touch The Flame
4. Every Single Day
5. Pitch Black Emotions
6. Unchain
7. Nothing To Lose
8. Heart of Darkness
9. This Time
10. Over Me
11. Better Days
Crucify My Heart (2003)
Be My God (2001)
Sweet Desire (1999)
+0.5 za Unchain
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.